Dětská rádia na Pigy.cz

10 zdravých návyků, které je důležité děti naučit

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Naučit své děti, jak žít zdravý život a osvojit si správné návyky, je to nejdůležitější, co můžete pro své ratolesti udělat. Díky tomu se často vyhnou různým bakteriím a virům a nebudou nemocné. Přinášíme několik každodenních tipů na to, jak zůstat zdravý.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1. Myjte si ruce

Bezpochyby jedna z nejzákladnější věcí, kterou musí zvládnout každý. Se špinavýma rukama budou všichni pořád nemocní. Vysvětlete dětem důležitost tohoto úkonu a hlavně správnou techniku. Dle pravidel by se ruce měly umývat 20 sekund. Nezapomínejte na pravidlo, že ruce se myjí po použití toalety a před jídlem. Stejně jako po příchodu z venku domů.

2. Osobní hygiena intimních partií

Naučte děti, jak si správně mýt své intimní partie a kdy používat mýdlo. V případě holčiček nezapomeňte na správné utírání po použití toalety. Ženy se vždy utírají směrem zepředu dozadu. Řekněte dětem, aby se na vás vždy beze strachu obrátily v případě jakýchkoliv potíží, svědění, pálení nebo dokonce bolesti.

3. Večerní hygiena

Čas od času se nikomu nechce jít se večer před spaním umýt. Zkuste z koupání udělat zábavu, na kterou se bude prcek těšit (teenager už jen obrátí oči v sloup). Pořiďte pěnu do koupele, zábavné koupací vonné bomby nebo fajn hračky, se kterými se ještě vyblbne.

4. Používání ubrousku/kapesníku

Ujistěte se, že děti dodržují pravidla etikety a přikrývají si ústa při kýchání a kašlání rukou, kapesníkem nebo ubrouskem. Stejně tak je naučte umýt si ruku po kýchání. Vysvětlete jim, jak bacily a viry putují od jednoho dítěte k druhému a že přikrývání úst snižuje riziko přenosu.

5. Splachujte

Když dítě úspěšně zvládne nočníkový trénink a pak nastoupí na skutečnou toaletu, dbejte na to, aby po sobě splachovalo.

6. Vyžeňte je ven

V době iPadů, herních konzolí a počítačů je těžké dostat dítě k jiné odpočinkové aktivitě. Zkuste je navnadit na hezké hřiště, nebo pokud to věk dovolí, vyšlete je vyvenčit psa. Máte-li zahradu, ještě lépe, můžete se společně realizovat při její údržbě.

7. Nepodceňujte snídani

Navyknout děti na pravidelné snídání-obědvání-večeření vám pomůže vyhnout se mnohačetným nezdravým svačinám. Je to základním kamenem návyku zdravého stravování. Nutričně bohatá snídaně vám pomůže zůstat déle nasyceni a plní energie po celé dopoledne.

8. Čas s rodinou

Pro všechny je čas strávený s rodinou velmi cenný. Pokud se přes den z časových důvodů nevídáte, trvejte alespoň na společných večeřích. Můžete si v klidu popovídat a dozvědět se novinky. Zabráníte tak i shánění nevhodných snacků ve spíži ve večerních hodinách.

9. Omezte pití sodovek

Zjistěte si, co dítě přes den pije. Spotřeba slazených nápojů se bohužel stále zvyšuje, a to především mezi mladými. Ujistěte se, že pijí dost „zdravých“ nápojů, především čisté vody.

10. Nepořizujte si plazy jako domácí mazlíčky

Někteří plazi mají v sobě nebezpečné bakterie z rodu salmonela, jež jsou pro ně přirozené, ale pro děti by mohly mít vážné následky. Nenoste si domů hady, želvy nebo ještěrky, i když jsou na první pohled neškodní.

 

_tip_

 

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor