Dětská rádia na Pigy.cz

5 tipů, jak začít s během a vydržet u něj

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jaro je tu a hezké počasí přímo vybízí k tomu, nazout tenisky a vyběhnout ven. Přemýšlely jste také nad tím, že začnete běhat, ale nevíte, jak začít? Držte se těchto rad a půjde to snadno.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Proč běhat?

Jako dlouhodobá běžkyně vím, že běh nedělá jen hezká těla, ale také čistí hlavu. A co si budeme povídat, to my maminky občas potřebujeme. Když už vám to doma přerůstá přes hlavu, není nic lepšího než si uběhnout pár kilometrů a vrátit se domů s úsměvem na tváři.

A když mluvíme o těch hezkých tělech – již po pár týdnech běhu uvidíte, jak se vám zpevňuje postava a budete se cítit prostě skvěle.

Tip číslo 1 – Pořiďte si kvalitní obuv

Nejsem zastáncem toho, že u běhu musíte mít nejmodernější oblečení, ale základem všeho jsou boty. Ty musí být opravdu kvalitní. Ideální je, když si je koupíte o jednu velikost větší, protože při běhání nohy natékají. Prodávají se různé druhy obuvi v závislosti na tom, zda běháte po betonu, nebo v terénu. Uvidíte, že pokud si koupíte kvalitní boty, bude vás to motivovat s během „neseknout“ hned po týdnu.

Tip číslo 2 – Vezměte kamarádku

Ve dvou se to lépe táhne, a pokud máte nějakou známou, která by do toho šla s vámi, máte vyhráno. Budete se vzájemně motivovat a bude vám trapné se vymlouvat na to, že zrovna běhat nemůžete. Také můžete s někým sdílet své dojmy a vzájemně se „hecovat“. A důvěrná informace, jen tak mezi námi děvčaty – vinný střik chutná po běhu ve dvou vážně lépe.

Tip číslo 3 – Začněte dnes

Nehledejte výmluvy, proč to nejde, hledejte způsoby, jak se do toho vrhnout. Nádobí umyjete potom, děti na chvíli pohlídá tatínek nebo kamarádka sousedka. Chvilka pro sebe vám jenom prospěje.

Tip číslo 4 – Jděte na to pomalu

Pokud jste předtím nikdy nesportovala nebo jen velmi málo, tělo si musí na pohyb zvyknout. Rozhodně tedy neočekávejte hned napoprvé zázraky, naopak, šetřete se! Možná vás napadá, že když uběhnete jen dva kilometry, že jste slaboch, ale to je nesmysl. Běžela jste někdy ty dva kilometry předtím? Ne! Tak vidíte. Když jsem se poprvé vydala běhat já, uběhla jsem přesně 3,5 km a myslela jsem, že se o mě pokouší infarkt. Na druhou stranu jsem si připadala jako borec, byla jsem na sebe tak pyšná! Ideální je střídat běh s chůzí, takzvaný indiánský běh. Minutu běžte, pět minut jděte. V žádném případě neběžte příliš rychle, unavila byste se a nestačily by vám síly na další kilometry. Po doběhu domů se rozhodně protáhněte!

Tip číslo 5 – Vydržte

Až se probudíte den po vašem prvním výběhu, bude vás pravděpodobně bolet úplně všechno, i svaly, o kterých jste nevěděly, že je máte. Ten den se jen zlehka protáhněte a regenerujte. A den na to klidně znovu vyběhněte, i když to bude asi ještě trošku bolet. Uběhněte stejnou trasu jako předtím, nesnažte se o rekordy, vaše tělo si nejlépe řekne, na co se cítí. Běhejte alespoň třikrát týdně a týden po týdnu zkracujte minuty chůze a prodlužujte běh. Uvidíte, že to půjde samo.

Držím palce a běhu zdar!

 

 

 

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor