Dětská rádia na Pigy.cz

6 tipů, jak být spokojená se svou postavou

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Téměř každá žena (a jistě i řada mužů a někdy bohužel i dětí) řeší svou postavu. Většinou proto, že nejsme spokojeni a chtěli bychom zhubnout, vypracovat si svaly, zbavit se celulitidy apod. Jak tohle všechno pustit z hlavy a dětem dát pozitivní vzor, aby je takové myšlenky ani nenapadly? Není to zase tak složité. Stačí osvojit si několik návyků.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

1/ Pořádně se vyspěte

Není to nové doporučení, ale funguje možná víc, než si myslíte. Pravidelný, dostatečný a kvalitní spánek dělá s postavou divy. Tělo nemá potřebu dělat si zásoby a únavu nahrazovat cukrem. Proto oprašte známá doporučení o spánkové hygieně a zařaďte je do svého režimu.

Choďte spát pokud možno ve stejnou dobu, dopřejte si dostatek hodin spánku, neusínejte hladoví ani příliš najedení, v ložnici udržujte teplotu kolem 20 °C, větrejte, dopřejte si úplnou tmu. Před spaním nečtěte v mobilu ani v tabletu. Prostředí si navíc můžete zpříjemnit barvou stěn, hezkým povlečením, obrazem či fotografiemi a lichotivým pyžamem.

2/ Nezapomínejte pít

Pitný režim, další častý kámen úrazu. Myslete na to, že denně máte vypít dva litry vody. Vynechejte slazené nápoje, alkohol si dávkujte s mírou (je v něm hodně cukru), kvalitní kávu si dopřejte, ale vzdejte se mléka a cukru.
Pomoci může džbán s vodou na stole nebo kdekoliv po ruce a stylová lahev v kabelce.

3/ Stravovací doporučení

Kvalitní zdravé suroviny s jasným původem. To je důležitější, než si chceme připustit. Dbejte na to, co kupujete a jak to upravujete. Vyřaďte jakékoliv polotovary a fast food, omezte smažení, cukr. Čtěte složení, používejte zdravé koření. Jednotlivá jídla vařte z malého počtu komponentů. Dbejte na etiku a kvalitu pěstování a chovu potravin a zvířat. I toto doporučení jste jistě již slyšeli. Zkuste to aplikovat, budete překvapeni.

Jezte v klidu, věnujte čas každé porci, soustřeďte se na to, co máte na talíři. Omezte suroviny, které vám nedělají dobře, poslouchejte své tělo.

4/ Nevažte se

Jestli chcete zhubnout, nevažte se. Zní to zmateně, ale je to velmi osvobozující počin. Každý den stát na váze přináší stres, navíc důsledkem mnoha tělesných pochodů člověku neustále pár kilo lítá nahoru a dolů. Jestli to bez váhy nevydržíte, zkuste to alespoň omezit a važte se na začátku menstruačního cyklu (pár dní po menstruaci), kdy je tělo v dobré kondici, ráno na lačno.

Pomoci v odvykání vám může krejčovský metr a foťák. Měřit si míry je mnohem přesnější než váha. Vyfoťte se v prádle v okamžiku, kdy máte pocit, že je vše, jak má být, a naopak ve chvíli, kdy tušíte, že byste měla pár kilo odložit. Srovnání fotografií vám řekne víc než číslo na displeji.

5/ Mějte radost z pohybu

Sportujte, ale přirozeně a s radostí. Jestli máte odpor k posilovnám nebo běhání, nenuťte se do těchto aktivit jen proto, že to dělají ostatní a je to moderní. Najděte si pohyb, který vás bude bavit, i kdyby to byly jen pravidelné procházky venku.

6/ Zbavte se stresu, buďte v pohodě

Zní to jednoduše, praxe je složitější. Mějte ale na paměti, že dobrá nálada, pozitivní životní postoje a minimum stresu vašemu tělu i mysli prospívá po všech stránkách.

 

_tip_

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor