
Máte doma malé dítě, a přesto nebo právě proto zvažujete stěhování? Tuhle činnost má málokdo rád, balení, vyklízení… lepší vyhořet, říká se. S dítětem to bude ještě o trošku náročnější. Na co si dát pozor a jak celou akci „kulový blesk“ naplánovat? Třeba vám pomůže moje nedávná zkušenost.
Sdílej článek
Jak začít
Fázi hledání nového bydlení máte za sebou, teď ještě dát výpověď ve stávajícím podnájmu a hurá do vlastního. První důležitý bod, slaďte si termín možného nastěhování s výpovědní lhůtou ve stávajícím bydlení. Zní to jako samozřejmost, ale podnikáte-li nějaké opravy v novém, může se stát (stane se), že řemeslníci nedodají práci včas, že se objeví něco, s čím nepočítáte apod. Přestože je vaše tchyně ta nejlepší, jakou jste si mohla přát, měsíc strávený v jejím 2+1 nikomu neprospěje. Věřte mi. A naopak, platit dva nájmy nebo jen zálohy za služby se na mateřské a s jedním platem (ani jindy) nehodí.
Babičky
Termíny jsou dané, začínáte shánět banánové krabice. Tohle je moment, kdy doporučuji sednout si s papírem a tužkou a napsat bodový seznam, podle kterého budete postupovat. Pokud jste to již prozíravě neudělala dávno. Je totiž řada maličkostí, které se budou objevovat postupně a i se seznamem vás mohou vyvést z míry, tak proč je neomezit na minimum. Například rozpis babiček a příbuzných na hlídání. Všichni slibují, že pomohou, ale když přijde na věc, v termínu, kdy potřebujete, jsou zaneprázdněni. Napište jim rozvrh hodin s předstihem. Podle něj pak nafasují kočárek a kyblík s lopatičkou. Pokud v novém bytě už nepočítáte s žádnými dodělávkami, je to jednodušší, pokud budete ještě například malovat, nezapomeňte v rozvrhu i na tyto termíny.
Babičky i krabice zajištěny
V seznamu úkolů si pečlivě poznamenejte, které jsou vaše a které partnera. Vyhnete se neshodám o tom, kdo měl volat stěhovací firmu. Jeden z bodů nejspíš bude, přebrat věci a vyřadit, co nepotřebujete. Tohle jsem podcenila a nakonec měla málo času. Nezdá se to, ale i když takové „čistky“ děláte průběžně, je hodně věcí, kterých vám bylo líto se zbavit. Buďte nekompromisní.
Už jen zabalit
To vypadá jako hračka, ale je to ta nejhorší část. Dříve jste to měla za pár hodin, ale teď mezi tím chystáte jídlo, kojíte, hrajete si s dětmi, uspáváte. Vaše věci se vlezou do kufru malého osobáku, ale na věci pro děti potřebujete kamion. Abyste se nezbláznila, doporučuji vyhradit si několik (raději více) dní. Ideální je, pokud můžete, stěhovat do nového věci postupně, jak je budete mít zabalené. Nenechávat to najednou. Krabice dobře popište, jinak, i když se budete sebevíc snažit, ve finále nenajdete oblíbenou hračku, náhradní plenky, o oblečení pro vás nemluvě. Já zvládla tři dny v jednom tričku.
Bylo nám krásně, bude lépe
Máte sbaleno, nábytek nachystaný? Gratuluji, ujistěte se, že i partner má své úkoly hotové a v den D to nechejte na něm. Vezměte děti a běžte na návštěvu někam, kde vám uvaří kávu a nabídnou bábovku. Že to nejde? Alespoň odvezte děti k babičce a veškerou těžkou práci přenechejte partnerovi a stěhovací firmě. Jen je koordinujte, abyste nepřišla o nádobí a suvenýry z dovolených. Věřte mi, přehnaně se neangažujte, energii šetřete na vybalování.
První den v novém bytě
Vybalte to nejdůležitější, nechtějte mít všechno krásně naskládané v policích hned, tato snaha bude na úkor vaší rodinné pohody a ani sošky na polici to nezachrání. Už není kam spěchat, můžete zpomalit a užívat si zařizování nového hnízda.
_tip_