Dětská rádia na Pigy.cz

Děti postrádají tradiční dětství

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Kanadská terapeutka Victoria Prooday upozorňuje na úpadek kvality dětství dnešních dětí moderní doby. Zvyšuje se podíl duševních poruch jako ADHD, dětské deprese, ale také bohužel i sebevražd teenagerů. Proč tomu tak je?

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Dle její teorie máme na této tragédii lví podíl právě my, rodiče. Dětem chybí základy zdravého a aktivního dětství. Za problém považuje hlavně:

  • Nedostatek pohybu a pobytu venku
  • Nevyváženou stravu
  • Nejasná pravidla a nevymezené hranice
  • Emočně nedostupné rodiče
  • Málo povinností
  • Nedostatečně kreativní hru a nevhodně využitý volný čas

 

Děti vyrůstají v digitálním prostředí, kde rodiče ustavičně koukají do monitorů všemožných zařízení (používají je i na zklidnění vlastních potomků, aby měli od nich na chvíli klid). Vyznávají nezdravý životní „indoor“ styl se špatnou narychlo připravenou stravou. Velké množství stimulací, podnětů, nedostatek spánku a vlastně instantní uspokojení všech tužeb vedou právě k takovému stavu, ve kterém se dnešní mladá generace nachází.

Pokud chceme, aby z našich dětí vyrostly zdravé a šťastné bytosti, musíme se vrátit trochu zpět. Co terapeutka radí rodičům ve své praxi a co přináší dobré výsledky už po několika týdnech, někdy dokonce dnech?

  1. Nastavte hranice a buďte dítěti rodičem, nikoliv kamarádem.
  2. Zaměřte se na kvalitnější stravu, snižte počet sladkostí.
  3. Dávejte jim to, co potřebují, ale ne vždy to, co chtějí.
  4. Zaveďte společné večeře bez technologií, vypněte televizi, ukliďte mobily.
  5. Věnujte si navzájem denně alespoň hodinu venku v zeleni, na kole, na procházce, na rybách nebo jen tak koukáním na oblohu.
  6. Vytáhněte deskové hry, pexeso, karty, člověče, nezlob se apod. a zahrajte si.
  7. Upravte dětem i sobě spánkový režim, odstraňte ze spánkové zóny veškeré technologie.
  8. Učte děti zodpovědnosti.
  9. Nedělejte věci za ně, nenoste jim tašky, neloupejte ovoce apod.
  10. Trénujte s nimi trpělivost.
  11. Nechte je se chvíli nudit (zakažte technologie v autě, restauraci), nesnažte se být za každou cenu bavičem.

 

Tyto základní body jsou podle Victorie Prooday nevyhnutelné pro zachování zdraví dětí i rodičů. Nikdy není pozdě na změnu, zkuste to po malých krůčcích, nemusí to být velké skoky, které všechny akorát ihned otráví.

 

_tip_

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor