Dětská rádia na Pigy.cz

Podzim je sezonou jablek – užijte si chuť a zdraví

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jablka se oslavují od nepaměti, už Adam a Eva odolávali pokušení se do jednoho zakousnout, vypadalo přeci tak šťavnatě. Z oprávněných důvodů jsou symbolem lásky, krásy, štěstí, zdraví, pohody, potěšení, pokušení, mužnosti a plodnosti.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Jablka jsou zdrojem mnoha živin, které nás udržují krásné a zdravé. Obsahují především antioxidanty, které zabraňují oxidaci v těle, brání tak poškození buněk. Narušené buňky a tkáně jsou hlavním důvodem tělesného stárnutí. Jablečné slupky jsou bohaté na flavonoidy – působí antivirově, protizánětlivě, proti alergiím a také bojují proti rakovinným buňkám.

Fytochemikálie zabraňují stárnutí

Jablka snižují riziko rakoviny, srdečních onemocnění, mrtvice, vysokého krevního tlaku, osteoporózy a infekce močových cest. Nejnovější výzkumy ukazují, že konzumace jablek zlepšuje mozkovou činnost a snižuje riziko rakoviny prsu.

Protizánětlivý flavonoid

Quercetin je velice účinný flavonoid, obecně známý svými protizánětlivými, antioxidačními a anti-histaminovými vlastnostmi. Je to jeden z hlavních důvodů, proč bychom měli jablka zařadit do každodenního jídelníčku. Je také účinný proti příznakům alergie a astmatu. Pánové ocení pozitivní vliv na prostatu.

Mocný pektin

Další hlavní složkou je pektin, který se v jablkách vyskytuje ve vysoké koncentraci. Pektin je rozpustná vláknina, která se váže na cholesterol, toxiny, těžké kovy a odplavuje je z těla ven. Eliminací toxinů ze střev pomáhá předcházet rakovině tlustého střeva.

Přirozená energie

Kyselina jablečná obsažená v dužině napomáhá tělu efektivněji využívat energii. Snězte jedno jablko odpoledne, kdy na vás padá únava, a uvidíte, jak zabere. Zároveň zlepšuje plicní funkce, to pomáhá zase astmatikům.

Vysoká porce vlákniny

Ať už jablka jíte v jakékoliv formě – vymačkaná, pečená, vařená nebo syrová – dodávají tělu pěknou dávku vlákniny. To ocení především ti, kteří se snaží zhubnout. Díky jablečné vláknině rychle zaženete hlad. Mají nízký glykemický index, tím pomáhají regulovat hladinu cukru v krvi. To také přispívá ke schopnosti ovládat chutě na sladké.

Naučte své děti sníst jedno jablko denně. Je to zdravý zvyk, který jim přinese celoživotní benefity. Jablka jsou vhodná k vymačkání, jejich šťáva se jednoduše kombinuje s ostatními ovocnými i zeleninovými chutěmi, dodávají jim potřebnou sladkost. Když máte neodbytnou chuť na sladké, zkuste si je upéct se špetkou skořice, muškátového oříšku nebo stévie. Jako skvělá svačina poslouží jablko nakrájené na plátky se lžičkou burákového másla.

 

_tip_

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor