Dětská rádia na Pigy.cz

Jak dokonale posílit tělo? Cvičte s pomocí vlastní váhy!

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Maminky, chcete cvičit efektivně, zdravě a navíc zadarmo? Vyzkoušejte trénink s váhou vlastního těla.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Cvičit s pomocí váhy vlastního těla můžete kdekoli a kdykoli. Nepotřebujete k tomu totiž chodit do fitka ani používat speciální cvičební pomůcky.

Poznáte možnosti svého těla

S vlastní vahou posilovali už naši prapředci. Pak ale na scénu přišly výdobytky moderní doby – činky a posilovací stroje, které vše zastínily. A teď se tahle pradávná aktivita opět stává populární. Je totiž účinná. Ba dokonce mnohdy účinnější než mnohé jiné tréninky.

Posilování pomocí vlastní hmotnosti vám nevytvaruje obří svaly, dopomůže však ke štíhlému, pružnému a pevnému tělu. A daleko víc poznáte sebe sama – velmi rychle totiž odhalíte možnosti svého těla.

Navíc je tento druh cvičení velice šetrný ke kloubům, funguje i jako účinná prevence proti zdravotním potížím.

Jaké cviky lze pomocí vlastní váhy provádět?

Je jich celá řada. Vždy ale dbejte na to, aby byly správně provedené. Zkuste třeba:

  • Dřepy – to je královská disciplína mezi cviky. A vězte, že díky dřepům budete mít zadek snů. Cvičte s rukama předpaženýma, ne však až do maxima, kdy se pánev dotkne lýtka. Tak totiž namáháte kolenní klouby. Stačí, když začnete třemi sériemi po dvaceti. A kdo bude chtít, může dřepy zkusit pouze na jedné noze.
  • Výpad do strany – máte „pneumatiku“ kolem pasu? Tenhle cvik vás jí zbaví. S narovnaným hrudníkem přeneste váhu na jednu nohu a patu. Pak jděte do výpadu tak nízko, jak to je půjde a zase zpět. A na druhou stranu to samé. Dbejte, abyste nepřenášela váhu na špičku.
  • Vysoká kolena – skákejte z jedné nohy na druhou a kolena při tom zvedejte tak vysoko, jak to jen bude možné. Uvidíte, že s tímto cvikem se kalorie spalují jedna báseň.
  • Plank neboli prkno – jde o jeden z nejlepších cviků pro záda, zpevnění břicha a středu těla. Prkno je vlastně statický nehybný klik. Ale s tím rozdílem, že u kliku se země dotýkají jen dlaně, u prkna i předloktí. Takže nohy dejte od sebe na šířku pánve a ramen, lokty do pravého úhlu pod ramena. Hlavu nechte v prodloužení páteře, očima směřujte dolů, stejně tak dolů k zemi tlačte i ramena. Zatněte břicho a zadek, ten rovněž stlačujte dolů k zemi. Nohy, zadek a záda prostě musí být v jedné linii. A cílem je vydržet v této poloze co nejdéle.

Dostane zabrat celé tělo

Posilovacími cviky s vlastní vahou trénujete celé tělo. A pokud u toho nebudete „podvádět“ a najdete si na sebe čas alespoň dvakrát, třikrát týdně, výsledek se dostaví velmi brzy. Zkuste to.

 

_tip_

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor