Dětská rádia na Pigy.cz

Jak už konečně opravdu zhubnout?

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nějaké to kilo navíc řeší většina žen. Některé celoživotně, jiné v konkrétních životních obdobích, např. po porodu, nemoci, v pubertě apod. Důvody nadváhy mohou být různé.

Sdílej článek

Tipy, nápady, soutěže a recepty pro chytré děti
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Měly bychom se s kily navíc spokojit, smířit se s tím, že „to tak prostě je“? Nebo je lepší změnit životní styl? To, že je třeba upravit jídelníček a cvičit, není žádná novinka, ale jak to dělat správně? Potřebujete-li zhubnout pár, anebo i více kilo, které se vás drží bez závažné (zdravotní) příčiny, napomoci může pár známých zásad. Stačí je jen správně aplikovat.

Pohyb

Může se stát, že cvičíte, ale kila dolů nejdou. Nevzdávejte to, pohyb musí přinášet výsledky a musí vás bavit. Neváhejte se proto obrátit na odborníky, jinak u něj dlouhodobě nevydržíte. Ať je to fitness, běh, power jóga nebo třeba judo. Vyberte cokoliv, co vás bude uspokojovat. K pohybu si sestavte správný jídelníček.

Strava

Základní zásady jsou pravidelnost (je jedno, jestli máte čtyři nebo šest porcí, ale musíte jíst pravidelně), dostatek bílkovin, omezení sacharidů, vhodná úprava pokrmů, kvalitní suroviny. Podcenit nesmíte ani pitný režim. Dva až tři litry vody zvládnete (postavte si na stůl džbán a celý den z něj upíjejte), alkohol vynechejte. I bílé víno je příliš sladké a nevhodné při redukci váhy.

Jak ale poznat, co je dostatek bílkovin a kolik ovoce už je příliš? Co dělat, když máte neodolatelnou chuť na sladké? Vyvážený jídelníček vám pomůže omezit známé chutě na sladké, které se často objevují při únavě, nebo za ně může nedostatek živin. Se správnou skladbou potravin se chutě omezí, když se sem tam objeví, můžete si dát hořkou čokoládu, ale jsou i další možnosti. Se vším vám pomůže profesionálně sestavený jídelníček na míru. Chce to investici, ale když následně zapojíte vůli a jako motivaci si představíte sebe v šatech o dvě velikosti menší, vyplatí se. Vybírejte odborníka, dejte na doporučení, recenze a jeho dosavadní výsledky a praxi.

Spánek

Spánek je důležitý stejně jako strava i pohyb. Můžete dodržovat předepsané porce přesně na gram a cvičit pětkrát týdně, když ale nebudete dostatečně spát, postavu modelky mít nebudete. Maminky malých dětí to mají náročnější, i noční směny vám metabolismus pěkně rozhodí (to vše ale od vás ví odborník, který vám sestavuje jídelníček, a počítá s tím), nicméně alespoň sedm hodin denně kvalitního spánku je víc než žádoucí. Studie říkají, že spánek ovlivňuje ne/hubnutí až z 89 %.

Choďte spát v přibližně stejnou dobu, nekoukejte před spaním na televizi ani do počítače, jezte naposledy cca dvě hodiny před ulehnutím, zatemněte místnost, trochu ztlumte topení.

Nevzdávejte to

Konzultace s odborníkem i dobře investované peníze se vyplatí. Zvedne se vám sebevědomí, zlepší zdravotní stav, pleť, hormonální výkyvy, budete mít více energie. Oblečení v menší velikosti je příjemný bonus stejně jako pochvaly okolí. Někdy to chce více sebezapření, velmi pevnou vůli a neustávající práci na sobě, zcela jistě vám ale průběžné výsledky udělají lépe než nejlepší zákusek.

 

_tip_

Napište nám

Máte zajímavý recept? Tip na akci? Náměty, které by Pigymámu zajímaly? Napište nám je! A můžete se stát redaktorkou Pigymámy!

Sdílej článek

Povězte nám svůj názor